”Teknisk utveckling i kombination med människor skapar ökat kundvärde.”
Vår kundvärdekedja fokuserar på våra tre samverkande byggstenar:
Miljö – Kvalitet – Kostnad.
För oss på Rondo är det viktigt att vara effektiva för att ge kunden en fördel. Vi bygger därför vår verksamhet på att varje del och funktion i vår verksamhet är integrerad och har stor betydelse när det gäller att generera en högt kundvärde. Alla som jobbar på Rondo påverkar på något sätt det ökade värde vi levererar till våra kunder.
Vi vill inte på något sätt förringa vikten av teknologi i vår produktion. Detta är för oss en självklarhet. Likaså är väl fungerande processer av stor vikt för ett ökat kundvärde. Vi vågar ändå påstå att 70 % av vår utvecklingspotential är relaterad till människan och 30 % till teknik – och det här är ingen överdrift. I själva verket är det människan som väljer teknik och utvecklar fungerande processer. Således är det medarbetarna som avgör vår tekniska nivå och våra processers prestanda. Med andra ord, medarbetarna står för 100 % av vår utvecklingspotential. Detta kan kanske tyckas oviktigt i det här sammanhanget, men i vår strävan att betyda något extra för våra kunder är detta helt avgörande. Därför vill vi även här lyfta denna grundläggande värdering.
Vår förmåga att leverera kundvärde står i relation till vår förmåga att bedriva utveckling och genomföra förbättringar, vilka i sin tur enbart är till för att generera ett ökat kundvärde. Vår starka framtidstro kommer av vår starka tro på våra medarbetares utveckling och kompetens. Vi vet att vår gemensamma insats kan betyda mycket och dessutom vara direkt avgörande för dig som kund.